Matkat

Kilpailun matkat ovat nimetty paikallisten eläinten mukaan.

Kaikkien reittien lähtö ja maali ovat nurmikolla Västerbyn hiihtomajan ja Ekenäshallenin vieressä. Juostavat polut käy läpi mahtavaa kuusimetsää, yli vauhtiin inspiroivia avokallioita, rantaviivoja pitkin ja pitkospuita seuraten yli kauniita soita.

Osallistua saa kaikkiin matkoihin juosten, kävellen tai sauvakävellen, tyyli on vapaa. Takarajana on kuitenkin maalin sulkeminen klo 16. Jos haluat tuoda lemmikkisi, tukiväline tai muu vastaava, olethan yhteydessä järjestäjiin ensin.

5 km Jäniksen reitti

Naisten ja Miesten sarja

Myös Jäniksen reitti lähtee pururataa pitkin pohjoissuuntaan alussa. Se kuitenkin kääntyy länteen hyvissä ajoin ennen muut reitit, kun noin kilometri on juostu. Reitti kulkee hienolla polkupohjalla yli muutaman mäen, jonka jälkeen polku kapenee. Noin kahden ja puolen kilometrin jälkeen polku liittyy Valkohäntäpeuran ja Ketun polkuihin, ja käy ensin upeiden avokallioiden yli mitkä helposti houkuttelevat vauhdimpaan menoon, tullaakseen sen jälkeen mustikkataivaaseen. Kun reilut 3 km on juostu kääntyy Jäniksen reitti taas omille teilleen itään, hiekkatietä pitkin, liittyäkseen taas 4 km kohdalla Valkohäntäpeuran ja Ketun reitteihin. Viimeiseen kilometriin sisältyy täydelliset polut, pururata ja upouudet kuntoportaat.

GPX 5 km reitille

10 km Ketun reitti

Naisten ja Miesten sarja

Reitti starttaa pohjoiseen Valkohäntäpeuran ja Korpin reittien tavoin, leveillä poluilla ja hiekkateillä, jatkuakseen sen jälkeen mukavalla polkualustalla kun lähestytään Sköldargårdin hiidenkirnuja. Reitti kääntyy pian sen jälkeen etelään Kyrkbergetin yli, ja eteenpäin kauniille poluille Västerby Storträsketin rantareunaa pitkin. Ohitetaan siellä myös laavu ja ulkohuussi. Sen jälkeen reitti kääntyy itään, ja seuraa noin kilometrin pituinen hiekkatiepätkä Davatorpiin, ja siitä vielä eteenpäin Långmossenin uskomattoman kauniille suolle pitkospuineen. Hienot maisemat palkitsevat Bastdalin kohdalla, ja viimeiset kilometrit ennen maalia juostaan täydellisillä poluilla ja pururadalla takaisin urheilukeskukseen. Viimeisenä haasteena ennen maalia on upouudet kuntoportaat.

GPX 10km reitille

25 km Korpin reitti

Naisten ja Miesten sarja

Reitti starttaa pohjoiseen leveillä poluilla ja hiekkateillä, jatkuakseen sen jälkeen mukavalla polkualustalla kun lähestytään Sköldargårdin hiidenkirnuja. Reitti kääntyy kohta sen jälkeen etelään, jyrkkä nousu Kyrkbergetille juostaan ketterästi ylös, jonka jälkeen saa nauttia kauniista poluista ihan Västerby Storträsketin rannalle saakka. Ohitetaan siellä myös laavu ja ulkohuussi. Sen jälkeen reitti kääntyy taas pohjoiseen, ja muutaman hiekkatieosuuden jälkeen, ollaan taas enimmäkseen polkualustalla, koko matkan Peikkopolkuun ja Vitsjönille asti. Reitti kulkee nyt mahtavia polkuja pitkin Peikkometsän läpi, Grabbskog Storträsketin rantaviivaa pitkin, näköalapaikkaa, laavua ja huussia ohi, eteenpäin Långträsketin rantareunaan. Myös siellä ohitetaan kaksi laavua ulko-wcineen. Sitten seuraa muutaman kilometrin pätkä hiekkatiellä, kunnes saavutaan Västerby Storträsketin länsirannalle. Järveä kierretään eteläpuolelta pitkospuita pitkin, ja matka jatkuu itään Davatorpiin, ja siitä vielä eteenpäin Långmossenin uskomattoman kauniille suolle pitkospuineen. Viimeiset kilometrit ennen maalia juostaan täydellisillä poluilla ja pururadalla takaisin urheilukeskukseen. Viimeisenä haasteena on upouudet kuntoportaat. Rullaten maaliin!

GPX-tiedosto 25 km reitille

50 km Valkohäntäpeuran reitti

Naisten ja Miesten sarja.

Reitti starttaa pohjoiseen leveillä poluilla ja hiekkateillä, jatkuakseen sen jälkeen mukavalla polkualustalla kun lähestytään Sköldargårdin hiidenkirnuja. Reitti kääntyy kohta sen jälkeen etelään, jyrkkä nousu Kyrkbergetille juostaan ketterästi ylös, jonka jälkeen saa nauttia kauniista poluista ihan Västerby Storträsketin rannalle saakka. Ohitetaan siellä myös laavu ja ulkohuussi. Sen jälkeen reitti kääntyy taas pohjoiseen, ja muutaman hiekkatieosuuden jälkeen, ollaan taas enimmäkseen polkualustalla, koko matkan Peikkopolkuun ja Vitsjönille asti. Reitti kulkee nyt mahtavia polkuja pitkin Peikkometsän läpi, Grabbskog Storträsketin rantaviivaa pitkin, näköalapaikkaa, laavua ja huussia ohi, eteenpäin Långträsketin rantareunaan. Myös siellä ohitetaan kaksi laavua ulko-wcineen. Sitten seuraa muutaman kilometrin pätkä hiekkatiellä, kunnes saavutaan Västerby Storträsketin länsirannalle. Järveä kierretään eteläpuolelta pitkospuita pitkin, ja matka jatkuu itään Davatorpiin, ja siitä vielä eteenpäin Långmossenin uskomattoman kauniille suolle pitkospuineen. Viimeiset kilometrit ennen maalia/toista kierrosta juostaan täydellisillä poluilla ja pururadalla takaisin urheilukeskukseen. Viimeisenä haasteena on upouudet kuntoportaat. Tämä reitti juostaan kahdesti.

GPX-tiedosto 25 km reitille (sekä 50 km:lle)

900 m Oravan reitti

Kaikille lapsille ja lastenmielisille jotka haluavat juosta Oravan reitin. Seuraajia on reitillä sallittu. Kaikki saavat palkinnon maaliin tullessaan.

Oravan reitin lähtö on samassa paikassa kuin muut reitit, mutta se jatkuu suoraan jyrkkää mäkeä alas kun muut kääntyvät oikealle. Sen jälkeen oravan reitti kääntyy vasemmalle hiekkatielle, ja muutaman kymmenen metrin jälkeen se liittyy taas muihin reitteihin. Siitä lähdetään kiipeämään uusia kuntoportaita ylös, ja ylhäällä polku kiertää kallion, ja täällä, jos käy onni, voi törmätä oraviin. Sen jälkeen juostaan pururataa pitkin maaliin asti, ja viimeistään tässä vaiheessa kannattaa aloittaa loppukirin!

Kaikilta juomapisteiltä löytyy:

• vesi
  • urheilujuoma Dexalin tiiviste
  • banaanit
  • suolakurkut
  • karkit

Saatta myös löytyä jotain lisää syötävää joltain juomapisteeltä, mitä ei ole mainittu täällä. Suosittelemme, että kannat kuitenkin omat energiat mukanasi, jos olet epävarma kattaako tarjoilut tarpeesi.

50 km reitillä on juoma- ja huoltopiste 25 km kohdalla, eli kilpailuareenan ohituksen kohdalla, mihin on mahdollista jättää omat juomat / energiat ja varusteet täyttöä varten.